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Star Citizen – nuove immagini e info per la versione 3.0

Le nuove immagini di Star Citizen mostrano gli atterraggi planetari, le astronavi cargo, la personalizzazione dei piloti, le ambientazioni aliene e molto altro dalla nuova fase Alpha 3

I ragazzi di Cloud Imperium Games capitanati da Chris Roberts fanno la felicità di tutti gli appassionati di videogiochi sci-fi e di simulatori spaziali con delle spettacolari immagini di Star Citizen che illustrano alcune delle novità che accompagneranno l’apertura della prossima fase di Alpha testing.

Stando a quanto descritto da Roberts, Star Citizen Alpha 3.0.0 segnerà una tappa fondamentale del percorso di sviluppo intrapreso dal suo team con il contributo dei milioni di appassionati che hanno deciso di finanziare privatamente questo kolossal: la novità più importante sarà senza dubbio quella relativa agli atterraggi planetari e alla possibilità, finalmente, di esplorare i mondi alieni servendosi di un mezzo di trasporto simile all’Astore di Destiny (e Destiny 2).

    Planetary Landings

    Seamlessly land on and explore procedurally generated planets and moons in the Stanton system. Initially, players will be able to land on the three new moons Yela, Cellin, Daymar with Delamar as a stretch goal.

    Persistent Universe Content

    A new planetoid, Delamar with the Levski landing zone (stretch goal), mission givers, mission givers, derelict ships, debris fields, and three new moons with outposts.

    Item 2.0 Part 1

    A new back-end item system that allows greater interactions between the players and objects in the universe. Includes fueling/refuelling, controlling power supplies, radar systems, quantum drives, and seats. Also, allows players to manually interact with cargo to for loading/unloading

    Subsumption

    Initial release of the foundation Artificial Intelligence system. Controls AI NPCs, missions, dynamic content, and conversational logic.

    Cargo

    Implementation of commodities, trading, automated cargo buy/sell kiosks, and, indirectly, piracy. Also the initial subset of Diffusion, a service architecture dealing with supply/demand of retail products, resources, and services.

    Network improvements

    Physics serialisation, network binding/unbinding, and a new message queue reduce average bandwidth and latency.

    User Interface

    Addition of kiosk UI, new Item 2.0 Multi-Function displays in ship cockpits, Field of View sliders, and a Unified Visor for seamless FPS/ Ship transitions, Mega Map for seamless transitions in/out of the Persistent Universe

    Character Customisation

    Players can customise character heads, hair, eye colour and skin colour

    Ship and gun updates

    Ships: Dragonfly, Constellation Aquila, Ursa. Prospector and reworked Cutlass Black.

    Guns: Adds P8-SC SMG, Scourge rail gun, reworked Gallant Energy Rifle, Arrowhead Energy Rifle, and Devastator-12 Energy Shotgun

Il lancio dell’universo persistente di Star Citizen e della sua versione standalone legata alla campagna singleplayer “Squadron 42″ è previsto per la fine dell’anno solo ed esclusivamente su PC.

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